2014. okt 18.

A kívánságdoboz

írta: LaTi
A kívánságdoboz

A kívánságdoboz

- a Kesztyűgyár Közösségi Házban folytatott közösségi akciónk margójára -

Reggel, ismét a testvére köhögésére ébred Zsiga. A hold még fenn jár, fénye halványan kúszik át a lyukas cseréptetőkön, a két kisfiú ágyába. Hurutos, mélyről jövő köhögés töri meg az éjszaka szigorú csendjét. Zsiga felkel az ágyból, kimegy a konyhába, ahol anyja ül a mécses mellett, mely már hónapok óta a világosságot biztosítja a család asztalán.

- Anya, Balázs megint nagyon köhög - hangzik a halk kis hang a konyhai sötétségen át.

- Hallom - válaszol az anya, kisírt szemei üveges meredtsége mögül.

- De anya…!

- Már megmondtam, nem tudok mit tenni, nincs pénzünk a gyógyszerre…

- Nagyon beteg, ugye?

- Igen… - válaszolja röviden – keltsd fel, indulnunk kell. Iskola után a Kesztyűgyárba mentek, mert nekem dolgoznom kell. – közli közömbösen az anya, majd ruhát nyújt a kicsiknek.

Az iskola udvarán még nincs senki, halkan fújja a szél a fák suhogó lombjait, mely a napfelkelte csípős leheletével még ridegebbé teszi a magányos reggelt. Minden reggel korán kell kelni, az anyuka hajnalban megy a gyárba, és előtte elviszi a gyerekeket iskolába. Zsiga megfogja Balázs kezét, azzal is meleget adva az átfagyott ujjacskákba, és együtt várják a becsengetést.

Délután Zsiga siet testvéréért az osztályba. Ő már kinn ül a terem előtti kispadon.

- Mi történt? – kérdezi aggódva a kisfiút.

- Haza küldtek, mert az mondta a tanító néni, hogy nagyon beteg vagyok – hangzik a rekedt válasz a láztól fénylő kis arcocskából – de nem tudtam hová menni.

- Ne aggódj!  - húzza fel Zsiga testvérét a padról – Menjünk a Kesztyűgyárba!

Belépve az ajtón a fűtött terem melegsége és a kedves emberek mosolya hívogatja két kisfiút. Zsiga tekintete egy égő mécsesen pihen, mely az otthoni hangulatot idézve pislákol egy asztal közepén.

Itt kívánságlámpást lehet készíteni, hangzik egy kedves hölgy szava, aki rózsaszín ruhába koronával a fején mosolyog a gyermekre – Van kedved hozzá?

- Igen – válaszolja, és bámul továbbra is meredten a mécsesre Zsiga.

- Ebbe a dobozba bedobhatod a kívánságodat, - mondja a bíbor arcú hölgy kedvesen – én vagyok a jó tündér.

- Én… kívánhatok? – kérdezi meglepődve.

- Igen!

- Nem is tudom, mit szeretnék… - gondolkozik el hirtelen – ez teljesülni fog?

- Minden bizonnyal, ha hiszel benne, igen.

Zöld kis szemeivel a plafonra bámul, koncentrál, hogy a legfontosabbat kérje a jó tündértől.

- Kérjél te is Transformers–t! – szólt a balján ülő kisfiú. – Én hercegnő szeretnék lenni – szólt a szemben ülő kislány. Én úgy szeretnék ugrálni, mint a Pókember – hangzott el egy újabb kívánság.

- „Gyógyuljon meg a testvérem!” – írja a papírra Zsiga, és tétovázás nélkül a dobozba dobja.

Este Zsiga befekszik testvére mellé az ágyba, reménytől csillog a szeme. Átölelve testvérét a hidegen nyirkos ágynemű alá bújik – egyet se félj kicsi Balázs! Meg fogsz gyógyulni, elintéztem! – mondja vidáman és behunyja szemét. – De hogyan?  - kérdezi halkan testvére. – Úgy, hogy hiszek benne! – suttogja neki.

Mert a kívánság, ha valóban szívből jön, valóra válik, a lényeg, hogy higgyünk benne.

 beauty-bird-drawing-free-hope-Favim.com-459911.jpg

 

Szólj hozzá